Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3000100544   Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció
2015-2016   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   30/5/2016 - 4/7/2016 (66 hores) de 15:30h a 19:30h
   ST Baix Llobregat
   Laureà Miró, 328-330 (Sant Feliu de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Subdirecció General d'Innovació i Formació
  
  
  
Tipus activitat   DIR1 Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció
  
Inscripció   16/05/2016 - 26/05/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Programa específic de formació per a la incorporació a l'exercici de la direcció, d'acord amb el que estableix el Decret 155/2010, de 2 de novembre (DOGC núm. 5753). El curs és de 60 hores —34 de presencials i 26 de no presencials.
La finalitat del curs és facilitar als assistents l’adquisició de competències necessàries per exercir la funció directiva.
  
Objectius   Situar les direccions en les funcions que es desprenen de l'aplicació de la Llei d'Educació i dels decrets que la desenvoluparan.
Proporcionar informació i eines d'anàlisi d’aspectes prioritaris del sistema educatiu, com són l’èxit escolar i l’abandonament prematur, així com les mesures d'actuació en els dos àmbits.
Oferir eines de planificació estratègica per a la gestió global dels centres i per a la implantació de processos de canvi, que permetin aconseguir uns objectius de millora coherents amb el seu projecte educatiu.
Proporcionar habilitats, eines i procediments per facilitar la pràctica de l’avaluació de centre, estretament vinculada als resultats educatius, i la implementació dels processos de millora.
Afavorir la reflexió sobre el rol de líder d’un equip i els estils de lideratge.
Facilitar eines de dinàmica de grups per afavorir el treball en equip i la presa de decisions, i estratègies de comunicació per a la direcció de persones i projectes.
Donar a conèixer les normes bàsiques de la legislació educativa en matèria de centres, alumnat i professorat i els procediments de gestió administrativa i econòmica.
Fomentar l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d’aprenentatge i de construcció de coneixement de l’alumnat, i en la gestió del centre.
Promoure la projecció externa del centre i les relacions amb l’entorn.
  
Continguts   BLOC 1. La direcció del centre autònom.

Objectius
- Conèixer el marc de referència teòric per a l’exercici de la direcció en el context europeu.
- Situar les direccions en les funcions que es desprenen de l’aplicació de la LEC i els decrets que la desenvolupen.
- Facilitar l’adquisició de les competències necessàries per a exercir la direcció i el lideratge educatiu.
- Aportar eines de planificació per a la gestió autònoma i per a la implantació de processos de canvi.

Continguts
- La funció directiva en el marc legislatiu actual
- Gestió autònoma i retiment de comptes
- Lideratge escolar

BLOC 2. L’avaluació del centre

Objectius
- Proporcionar informació i eines d'anàlisi d’aspectes prioritaris del sistema educatiu.
- Proporcionar eines i procediments per facilitar la pràctica de l’avaluació de centre, estretament vinculada als resultats educatius, i la implementació dels processos de millora.
- Desenvolupar habilitats per a la incorporació de l’avaluació de centre en l’exercici de la funció directiva

Continguts
- L’avaluació com a instrument de millora: concepte, finalitat, característiques, normes.
- L’avaluació qualitativa i l’avaluació quantitativa.
- El sistema d’indicadors: de sistema, de centre, de la inspecció.
- Explotació de dades
- Avaluació directiva i avaluació docent.

BLOC 3. Normativa i procediment administratiu

Objectius
- Facilitar el coneixement del marc normatiu de l’administració pública i la legislació educativa específica.
- Donar a conèixer les normes bàsiques dels procediments de gestió administrativa.

Continguts
- Legislació educativa.
- Els òrgans col•legiats: funcionament, regulació.
- El director com a cap de personal.
- El procediment administratiu
- Les funcions de la Inspecció d’Educació


BLOC 4. Gestió econòmic-administrativa dels centres

Objectius
- Facilitar el coneixement del marc normatiu de l’administració pública i la legislació educativa específica.
- Donar a conèixer les normes bàsiques dels procediments de gestió administrativa.
- Facilitar eines per a l’optimització dels recursos en e marc de l’autonomia de centres

Continguts
- La gestió econòmica dins l’autonomia dels centres.
- El pressupost aprovat i la liquidació provisional.
- Elements rellevants a considerar a l’inici del mandat de la direcció


BLOC 5. Aproximació al Pla TAC de centre

Objectius
- Potenciar el paper dels directors en la incentivació del Pla TAC en els centres educatius.
- Fomentar l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d’aprenentatge i de construcció de coneixement de l’alumnat, i en la gestió del centre.

Continguts
- El Pla TAC de centre com a mecanisme d’innovació i millora.
- Planificació de les fases d’elaboració d’un Pla TAC.
- Recomanacions per a la realització d’un Pla TAC

Bloc 6. (telemàtic) Gestió de l’entorn.

  
Formador/a   Maria A. Sorde, Xavier Gil, Montse Domingo, Magí Puig, Joan Font, Francesc Pomès, Francesc Alegria
  
Avaluació   Cadascun dels mòduls es puntuarà de l’1 al 10.

La nota final s’obtindrà d’acord amb aquests criteris:

- Bloc 1: 35%
- Bloc 2: 15%
- Bloc 3: 15%
- Bloc 4: 10%
- Bloc 5: 10%
- Bloc 6: 10%
- Bloc 7: 5%

Per superar el curs caldrà una nota global superior a 5.

La qualificació de 7 o superior tindrà un reconeixement especial dins l’apartat de B de la primera fase en el concurs de mèrits per seleccionar el director o directora dels centres dependents del Departament d’Ensenyament


  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat del curs caldrà haver assistit, com a mínim, al 80% de les hores presencials i haver realitzat i lliurat les activitats avaluatives indicades en cadascun dels mòduls.
  
Persones  destinatàries   Les persones seleccionades en el concurs de mèrits per ser directors o directores d’un centre docent públic i les que han estat nomenades amb caràcter extraordinari i en els centres de nova creació, que no estiguin exemptes de la realització del programa específic de formació, d'acord amb les previsions del Decret esmentat.
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   30/05/2016   1530   1930 
 Sessió 2   dimecres   01/06/2016   1530   1930 
 Sessió 3   dilluns   06/06/2016   1530   1930 
 Sessió 4   dimecres   08/06/2016   1530   1930 
 Sessió 5   dimecres   15/06/2016   1530   1930 
 Sessió 6   dilluns   20/06/2016   1530   1930 
 Sessió 7   dimarts   21/06/2016   1530   1930 
 Sessió 8   dilluns   27/06/2016   1530   1930 
 Sessió 9   dimecres   29/06/2016   1530   1930 
 Sessió 10   -   -   -   - 
 Sessió 11   -   -   -   - 
 Sessió 12   -   -   -   - 
 Sessió 13   -   -   -   - 
 Sessió 14   -   -   -   - 
 Sessió 15   -   -   -   - 
 Sessió 16   -   -   -   - 
 Sessió 17   -   -   -   - 
 Sessió 18   -   -   -   - 
 Sessió 19   -   -   -   - 
 Sessió 20   dilluns   04/07/2016   1530   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent